ZNAČAJ POSLOVNE KOMUNIKACIJE ZA RAZVOJ KORPORATIVNE KULTURE

Autori

Ključne reči:

komunikacija, radna organizacija, korporativna kultura, relacije, veština, strateški razvoj.

Apstrakt

Poslovna komunikacija je prisutna u svakoj radnoj organizaciji, kako za svakog pojedinačnog zaposlenog, tako i za svakog pojedinca koji komunicira sa kompanijom. Iako se najčešće, svakodnevne aktivnosti obavljaju rutinski, to im se ne poklanja velika pažnja, već postaju manifestacija izgrađene organizacione ili personalne kulture. Uspeh kompanije je u direktnoj zavisnosti od ciljanih postupnih akcija kojima se može formirati zdrava korporativna kultura u organizaciji. Korporativna kultura je kao kategorija veoma teško merljiva jer su vrednosti, ponašanja zaposlenih, pa i sama organizaciona klima izazov za kontrolu i oblikovanje organizacione kulture određene organizacije, a sve u cilju boljeg poslovanja. Predmet ovog istraživanja se odnosi na značaj poslovne komunikacije za razvoj korporativne kulture. Cilj istraživanja je da se ukaže na značaj relacije poslovne komunikacije i korporativne kulture radi efikasnog poslovanja organizacije. Rezultati rada potvrđuju da je važno strateški razvijati komunikacione veštine zaposlenih kako bi se zahvaljujući tome razvila i organizaciona kultura date organizacije, što vodi ka pozitivnom i uspešnom poslovanju organizacije.

Reference

Berlogar, J. (1999). Organizacijsko komuniciranje. Ljubljana: Gospodarski vesnik.

Davis, W., & O’ Conor, J. R. (1977). Serial Transmission of information: A Study of the Grapevine, Journal of Applied Communications Research, No. 5, pp. 61-72.

Drucker, P. F. (1998). On the Profession of Management. Boston: Harvard Business School Press.

Glasl, F. (2004). Konfliktmanagement. Ein Handbuch fur Fuhrungskrafte Beraterinnen und Berater, 8. aktualisierte und ergänzte Auflage, Bern, Stuttgart, Wien, Freies Geistesleben Stuttgart: Paul Haupt.

Gramatnikovski, S., Stoilkovska, A., & Serafimović, G. (2015). Business Communication in Function of Improving the Organizational Culture of the Company. UTMS Journal of Economics 6 (2): 267–279.

Hallowel, E. (2009). Upravljanje stresom, ekspertska rešenja za svakodnevne izazove. Beograd: Data Status.

Hatvany, N., & Pucik, V. (1981). Japanese Management, Practices and Productivity, Organizational Dynamics. 9(1): 5-21.

Ilić, B. (2005). Interna komunikacija kao sastavni deo uspešne organizacije. Kragujevac: Zbornik radova sa 32. Nacionalne konferencije o kvalitetu.

Ind, N. (2002). Korporacijski imidž, Beograd: Clio.

Jelenković, V. (1995). Prir. Veština upravljanja sa leksikonom menadžmenta, Beograd: Fakultet organizacionih nauka.

Kapor-Stanulović, N., & Vrgović, P. (2009). Osnove komunikologije i poslovnog komuniciranja. Novi Sad: Alfa-graf.

Kvirkvaia, M., & Kikutadze, V. (2011). The role of corporate culture in business effectiveness. European Scientific Journal. 20:29-34 DOI:10.19044/esj.2011.v20n0p%25p

Merit plan. (2023). Da li uspeh u karijeri isključuje kvalitetan privatan život i obrnuto?. Dostupno na https://www.meritplan.rs/c/strucni-tekstovi/ [pristupljeno: 15. septembra 2022. godine].

Rosen, B. (2010). Upravljanje konfliktima, ekspertska rešenja za svakodnevne izazove. Beograd: Data Status.

Rouse, J. M., & Rouse, S. (2005). Poslovne komunikacije (kulturološki i strateški pristup). Zagreb: Masmedia.

Szczepańska-Woszczyna, K. (2014). The importance of organizational culture for innovation in the company, Forum Scientiae Oeconomia, 2(3): 27-39.

Torrington, D., Hall, L., & Taylor, S. (2002). Human Resource Management, 5th Edition, Prentice Hall Europe, (srpsko izdanje iz 2004), Beograd: Data status.

Williams, C. (2010). Principles of Management - MGMT, South Western Cengage Learning, (prevod na srpski). Beograd: Data status.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-12-13